La supressió de les urgències deixa sense subministrament d'aigua calenta el CAP

Fa un any, el CAP de Riudoms va deixar d'oferir servei d'urgències durant la nit. L'empresa pública que el gestiona, Grup Sagessa, va decidir suprimir llavors el subministrament d'aigua calenta. La notícia s'ha conegut recentment amb la publicació d'un article per part del Diari de Tarragona. 

Elena Domingo

Periodista

El CAP abans de la remodelació (Imatge: Cedida)
El CAP abans de la remodelació (Imatge: Cedida)
El CAP abans de la remodelació (Imatge: Cedida)
El CAP abans de la remodelació (Imatge: Cedida)


En aquest article s'explica com, durant aquest temps, alguns veïns del poble han hagut d'escalfar aigua a casa seva i portar-la al CAP dins d'un recipient perquè les infermeres els poguessin fer determinades cures, com treure taps de les orelles. Segons el Diari, tant els metges que els van visitar com les persones que els van atendre al mostrador els van recomanar que la portessin.

Aquest fet no és exclusiu del CAP de Riudoms, sinó dels centres de salut del Baix Camp que gestiona Grup Sagessa i que l'1 de setembre de 2011 van deixar d'oferir servei d'urgències nocturnes: La Selva del Camp, L'Hospitalet de l'Infant i Reus V, al Barri Fortuny. Quan aquests centres van passar a estar oberts només durant l'horari diürn, Sagessa va decidir retirar el subministrament d'aigua calenta perquè considerava innecessari mantenir-lo durant tot el dia. A canvi, va col·locar microones als centres per als treballadors, que els poden utilitzar tant per obtenir aigua calenta per qüestions mèdiques com per ús personal.

"De forma puntual algun pacient ha portat l'aigua calenta des de casa, però el CAP disposa d'altres mecanismes per escalfar aigua, com microones, gerra elèctrica, etc.", explica el director del CAP de Riudoms, el Doctor José Bilbao.

Segons declaracions de fonts de Grup Sagessa al Diari de Tarragona, s'obrirà un expedient informatiu per saber què ha passat al CAP i evitar que es repeteixi en un futur.

Aquest web fa us de 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei.