La Cooperativa Agrícola de Riudoms ha fet un pas important per renovar-se i obrir una nova etapa amb el redisseny de la seva imatge corporativa. Aquesta es va presentar el passat 24 d’octubre en un acte a la sala multiús del Casal Riudomenc adreçat als socis i sòcies de l’entitat, així com a restauradors del territori i representants del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
El president de la Cooperativa, Josep Zacaries Ferré, va destacar que, després de vint anys amb la mateixa imatge, el Consell Rector de la Cooperativa va considerar que era el moment de fer un salt endavant i projectar la marca cap a un nou horitzó, amb una clara mirada cap a la internacionalització. Segons va explicar, la renovació de la imatge respon a la necessitat d’actualitzar-se i d’evidenciar la nova etapa impulsada en els darrers anys per la junta, que vol donar un nou impuls a la marca guanyant presència en concursos i fires tant nacionals com internacionals.
El redisseny ha anat a càrrec de Francesc Mestre, de Futerri Agència, que va exposar que va afrontar el projecte com una evolució natural de la imatge anterior. S’han mantingut els elements identitaris principals —els colors groc, blau i vermell— però se n’ha modernitzat el tractament visual. La tipografia també s’ha actualitzat per reforçar la personalitat de la marca i per donar més protagonisme al nom de Riudoms.
L’objectiu de la nova marca, asseguren, és transmetre de forma més clara els valors de la Cooperativa: qualitat, proximitat i arrelament al territori. Es tracta d’una imatge renovada que mira endavant sense renunciar a l’essència i a la història que la precedeixen.
El nou disseny s’ha aplicat ja a les ampolles d’oli —que, a més del nou etiquetatge, incorporen un envàs redissenyat— així com a la resta de productes i a la senyalització de les instal·lacions. Paral·lelament, s’ha renovat la pàgina web i s’ha iniciat una campanya de comunicació a les xarxes socials amb la col·laboració de Gessamí Caramés, cuinera coneguda per ser presentadora del programa Cuines de TV3.
Durant l’acte, Josep Zacaries Ferré també va fer balanç dels darrers dos anys al capdavant de la junta, un període marcat per reptes significatius com la situació de la pagesia i la lluita contra la sequera, que ha condicionat fortament la producció i la gestió dels cultius.
Èxit de la Festa de l’Oli
Amb la imatge ja renovada, la Cooperativa va celebrar el diumenge 9 de novembre la seva Festa de l’Oli al recinte de l’entitat, amb centenars de participants. Un acte que, un any més serveix per reivindicar el producte de proximitat i acostar-lo a la ciutadania.