Economia local i promoció

És complicat per a la ciutadania i per a les forces polítiques que no participen de l’equip de govern fer propostes en clau d’hisenda local. Pel que fa a impostos o inversions no es poden fer propostes a la lleugera, per no caure en promeses impossibles o populistes. Tot i això, des de la CUP Riudoms, sí que defensem una manera d’entendre la política municipal que també incideix en les arques públiques.

vot_-02.jpg
vot_-02.jpg
Cal que els nostres representants tinguin vocació de servei públic
Cal que els nostres representants tinguin vocació de servei públic


Tenint en compte la dimensió de l’Ajuntament de Riudoms creiem que el treball dels regidors s’ha de basar en una total vocació de servei públic. Cal que els representants del nostre poble tinguin ganes de treballar voluntàriament, tal i com ja ho han fet molts regidors en el passat o com ho fan tots els membres de les entitats. Per això creiem que cal eliminar els sous, dietes i quilometratges i limitar les retribucions únicament per assistències als òrgans de gestió municipals (ple, junta de govern, comissions, etc...). Amb això es reduiran la despeses dels òrgans de govern, que pel 2015 ja suposen un mínim 97.477,04 €. Aquest estalvi el destinarem a bonificacions i rebaixes d'impostos i taxes per al sector agrari o per a rehabilitacions al casc antic.

En quant a la promoció del nostre poble encara hi ha molt per fer. Cal reestructurar i fusionar els òrgans municipals que suposadament han de treballar en aquest sentit, com són la Fundació Gaudí i el Patronat de la Fira de l’Avellana. Des de la CUP apostem per la creació d’un Consell Municipal de Promoció que reculli les funcions d'aquests, aplegui els comerços i sectors productius i econòmics. Aquest Consell Municipal de Promoció ha de gestionar la Fira de l’Avellana i la resta d'activitats de caire comercial com el Mercat de Nadal, Sant Jordi, etc.  A més ha d'incloure accions per a la promoció del patrimoni local i la figura de Gaudí.

Una altra proposta sobre promoció és la creació d’una marca de productes locals. Aquesta marca Riudoms ha d'aplegar tots els productes agroalimentaris com la fruita i la verdura que tanta fama tenen a la nostra contrada, la fruita seca, la coca en recapte, l’oli d'oliva, els embotits, etc. La creació d’aquesta marca ha de servir per posar en valor els nostres propis productes entre la ciutadania i introduir-los al comerç i la restauració local.Tot això ha d'anar acompanyat d'una campanya de conscienciació sobre la importància del consum de productes locals i de proximitat. Alhora també servirà per potenciar la marca Riudoms i els nostres productes fora del poble.

Bajoques riudomenques del comerç l'Hort de la Padrina
Bajoques riudomenques del comerç l'Hort de la Padrina


Aquesta nova marca ha de ser desenvolupada i regulada pel Consell Municipal de Promoció. Es tasca de l’ajuntament emprendre accions efectives i amb resultats reals en aquesta línia. Això incentivarà el comerç local i la pagesia, sectors vitals per al nostre poble.

Durant les properes setmanes es publicaran les propostes de la CUP Riudoms sobre economia local i promoció a la nostra web: www.riudoms.cup.cat. Podeu seguir l'actualitat de l'assemblea al facebook o twitter.

Signat: Jesús Torres i Sanz

Aquest web fa us de 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei.