Metrovacesa

edu-cano.jpg

Eduard Cano

Reus és coneguda per ser una ciutat comercial, no per disposar de grans botigues de marques internacionals amb superfícies estratosfèriques, sinó per congregar en pocs carrers del centre de la ciutat més de 600 establiments.  Alguns d’aquest carrers del centre són exclusius per vianants i d’altres no, com els ravals, tot i això el comerç esta molt centralitzat i en un radi no superior a 1km podem trobar una gran varietat de comerços, des de botigues de grans marques comercials fins a establiments de la vella escola, aquells que porten molts anys arrelats a la ciutat i són majoritàriament petites o mitjanes empreses fundades per famílies o de la pròpia ciutat o dels pobles dels voltants.

Feia falta un centre comercial on el 85% o gairebé 90% de la superfície està ocupada per botigues que pertanyen a la mateixa empresa?

Jo penso que NO. Reus ja compta amb un centre comercial que moltes ciutats envegen, el centre, els ravals, replets de botigues amb arrels locals, de proximitat i amb un servei de qualitat que no es troba ja a guaires llocs. Moltes ciutats o capitals de província com Tarragona no podem fer ombra a aquesta ciutat pel que fa a la quantitat de oferta que podem trobar en el sector tèxtil sobretot, una rambla nova de Tarragona per exemple no té el caliu del centre de Reus.

A nivell de moda, Reus ha comptat sempre amb molta varietat de botigues de categoria fundades per petits empresaris o famílies locals amb molts anys d’experiència i professionalitat en el sector de la moda, i que amb els anys i al constància han anat obrint-se un camí i fent-se un nom.

Amb el projecte Metrovacesa trontolla l’estabilitat del centre de Reus?

És cert que en aquest projecte es poden crear molts llocs de treball, i que han ofert fins i tot locals a botigues locals, però el que no es diu són els preus desorbitats que es demanen pels lloguers dels locals, els costos mensuals o anuals de manteniment que han d’assumir els propietaris en cas d’arrendament i que se sumen a unes xifres astronòmiques a les que només poden fer front per els grans gegants. Aquests són les grans marques que trepitgen fort als que caminen poc a poc i amb esforç constant, destruint la petita i mitjana empresa que alguns van decidir algun dia aixecar amb suor, sang i molta perseverança.

I que ens ofereixen a canvi?

Inversions de milions d’euros en construir metres i metres de superfícies comercials sobreexplotades fins a límits inimaginables, ens prometen la creació de molts llocs de treball a la ciutat amb la contractació de molt personal amb contractes temporals de 3 a 6 mesos, i tot plegat per destruir molts altres llocs de treball i anys d’història i tradició del comerç a la ciutat de Reus.

Aquesta és la nova moral del S.XXI? Acabaran convertint Reus en una ciutat més monopolitzada com ja ho són moltes altres capitals. Si nosaltres no cuidem els de casa nostra, els de fora no ho faran per nosaltres.

Arxivat a:

Aquest web fa us de 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei.