Societat

Schorn surt del concurs voluntari de creditors i manté els 50 treballadors

Tarragona Digital Tarragona Digital 29/11/2011
Instal·lacions de l'empresa (FOTO: Cedida) Cedida
Notícia extreta de delCamp.cat

delCamp.cat (FOTO: Cedida)
delCamp.cat (FOTO: Cedida)


La firma Schorn preveu invertir més de 300.000 euros durant l'any 2012 amb maquinària finançada pels propis proveïdors

L'empresa càrnia Schorn de Riudoms ha conclòs favorablement el concurs voluntari de creditors que va iniciar a finals del 2006, segons la notificació oficial del Jutjat Mercantil 1 de Tarragona. Amb una facturació l'any 2010 de 6,6 MEUR i una plantilla de 50 treballadors, la firma té previst retornar un deute d'1,3 MEUR. Una part es pagarà en quinze anys a les entitats financeres i la part restant en cinc anys a la resta de creditors, havent obtingut una condonació del 45% del deute. L'empresa preveu invertir més de 300.000 euros durant l'any 2012 amb maquinària finançada pels propis proveïdors i treballa en la comercialització de nous productes, com ara "la calçotada a casa".

Instal·lacions de l'empresa (FOTO: Cedida)
Instal·lacions de l'empresa (FOTO: Cedida)


Segons ha explicat el gerent del grup Schorn, Isidre Guitart, l'aixecament del concurs s'ha realitzat mitjançant els recursos propis generats per l'empresa, i amb l'adhesió del 100% dels creditors. "Així hem evitat la liquidació de l'empresa i fer fora la plantilla, que hem mantingut i, fins i tot, incrementat en alguns moments", ha destacat. Guitart ha recordat que el deute de la firma era d'uns 4 MEUR amb una vuitantena de creditors, majoritàriament del sector carni i industrial.

Guitart ha afegit que les claus de l'aixecament del concurs han estat "la implicació de la plantilla, la confiança dels proveïdors, la tasca dels administradors concursals i la confiança d'una entitat financera que ens va obrir una línia de descomptes". De fet, segons ha explicat l'assessor de la firma i exadministrador concursal, José Maria Socías, la resolució del concurs és un fet "de mèrit" perquè "el 90% de les firmes que entren en concurs acaben en fallida".

Schorn es va presentar en concurs voluntari de creditors el 29 de desembre de 2006, degut a la denegació per falta de disponibilitat pressupostària de subvencions públiques per valor d'1,5 MEUR, procedents de fons europeus, en concepte de "millores tecnològiques en indústria càrnia". Tot i que la firma es va adreçar a la Generalitat i a l'Estat per tal de cobrar les quantitats assignades, no es va trobar una solució factible, la qual cosa va desencadenar en el concurs.

Actualitzar processos productius i millorar diverses àrees


L'empresa càrnia produeix anualment uns 2,5 milions de quilos de producte, bàsicament salsitxes i embotits frescos, fumats o assecats. L'objectiu de la firma és consolidar-se a nivell nacional, i reforçar el canal 'Horeca' de distribució - hotels, restaurants i cafès -, i obrir-se al mercat internacional. Actualment, entre d'altres destinacions, la firma exporta a Grècia i França, i comença a explorar les possibilitats del mercat rus. D'entre les deu gammes de producte que ofereixen, el bacó és el què podria tenir més sortida en aquest país, segons expliquen des de l'empresa.

Per aquest motiu, la firma preveu invertir l'any 2012 més de 300.000 euros en maquinària d'última generació, per poder arribar a produir sis tones diàries de productes. Es dóna el cas que el finançament d'aquesta maquinària l'assumeixen els propis proveïdors. De cara al segon semestre de l'any, la firma té previst millorar l'àrea d'envasat i de filetejat, i ja de cara als anys 2013 i 2014, preveu millorar l'àrea d'encaixat i paletització.

Llençar al mercat "la calçotada a casa" abans de finals d'any


Una de les principals apostes de futur de la companyia és un nou producte envasat que inclou una desena de calçots, un pot de salsa romesco, dues llonganisses i un pitet, i que es podrà trobar en grans superfícies de l'Estat per un preu aproximat d'uns set o vuit euros. "És una calçotada a casa", explica Guitart. El producte s'escalfa al microones i en tot just uns segons el consumidor pot gaudir d'una autèntica calçotada. "Reunim alguns dels productes més típics del Camp de Tarragona i creiem que tindrà sortida", insisteix el gerent.