Societat

Nova interpretació de la construcció de la Sagrada Família a partir dels seus plànols

Una teoria que el periodista Oriol Querol ha fet a través de les xarxes aporta una nova visió sobre la construcció de la Sagrada Família.

Jesús Torres Jesús Torres 20/06/2018
DgIkJY3XcAEHXcg.jpg

Aquest dimarts el periodista barceloní Oriol Querol sorprenia a tothom amb una teoria a través de la xarxa social Twitter, on apuntava que s’està fent una mala interpretació de la idea d’Antoni Gaudí sobre la construcció del Portal de la Passió i el monument d’homenatge al Bisbe Torras i Bages. Per més curiositat, el periodista, que treballa al programa Salvados de La Sexta, relacionava aquesta descoberta amb un tatuatge del cantant anglès d’Ed Sheeran.

Segons Oriol Querol, i com ell mateix ha explicat a FemSafareig.cat, “és una teoria que em rondava des de fa temps pel cap, pot ser que no porti a enlloc”. La construcció del Portal de la Passió de la Sagrada Família es fa a partir d’un esbós de 1911 que es va recuperar el 2014, on es situa el monument a Torras i Bages al costat de la façana. Segons Querol, això només és una casualitat de l’esbós, ja que la lògica sembla indicar que el monument a Torras i Bages aniria a la part central del portal, perquè aquesta queda buida, a diferència del Portal del Naixement. A més, el tatuatge de la Sagrada Família que porta l’artista Ed Sheeran també incorpora una torre central, fet que va acabar de fer picar la curiositat al periodista barceloní.

A partir de la següent piulada podeu veure tot el desenvolupament que fa Oriol Querol sobre la seva idea:

Hay un detalle importante en un boceto de Gaudí que puede que haya pasado siempre desapercibido.
¿Es posible que se esté cometiendo un error en la interpretación de sus diseños de la Sagrada Familia?
¿Y es posible que la clave esté en el cuerpo de Ed Sheeran? Me explico ⬇️ pic.twitter.com/QYv7E0RfQR

— Oriol Querol (@OriolQF) June 17, 2018

Josep Torras i Bages (les Cabanyes, Alt Penedès, 12 de setembre de 1846 – Vic, Osona, 7 de febrer de 1916) va ser un eclesiàstic i bisbe català, màxim representant al seu temps del catalanisme conservador i catòlic. Torras i Bages tenia amistat amb l’arquitecte riudomenc Antoni Gaudí, que el va voler homenatjar pel seu paper eclesiàstic amb la construcció d’un element en el seu record a la façana del temple.